A patra generaţie a berlinei de dimensiuni medii Kia Optima a debutat în premieră mondială la Salonul Auto New York 2015.
Cu un design inspirat din conceptul Sportspace prezentat la începutul lui 2015, noua Optima reuşeşte să arate aproape la fel ca generaţia precedentă. De fapt, am avut nevoie de vreo zece minute ca să analizez schimbările şi să iau decizia de a spune despre ea că este o nouă generaţie.
În orice caz, cred că arată destul de bine la exterior. Chestia asta se datorează, probabil, faptului că oficialii coreeni spun despre noul lor model că are un design european.
Evident, interiorul minimalist excelent din conceptul Sportspace a dispărut (în spaţiu, bănuiesc), iar în locul său a apărut un habitaclu mai uşor digerabil de conservatori. Totul arată cât se poate de normal, singurele lucruri care ar putea fi considerate extravagante fiind cusăturile roşii de pe scaune şi volan.
Sistemul multimedia integrează atât Android Auto, cât şi Apple CarPlay, şi poate fi comandat împreună cu un sistem audio Infinity cu 14 difuzoare şi un amplificator digital de 630 W.
Comunicatul oficial spune că lăţimea maşinii a fost mărită cu aproximativ 2,5 cm, ceea ce a dus, bineînţeles, la mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje. Totodată, întreaga structură a caroseriei a fost rigidizată, iar exemplarele cu plafon panoramic au suporturi din plastic ranforsat cu fibră de carbon pentru sticlă.
Nu au fost uitate nici tehnologiile de siguranţă, precum regulatorul de viteză adaptiv, frânarea automată în caz de urgenţă şi detectarea traficului perpendicular la mersul în marşarier.
Pe piaţa din Statele Unite ale Americii, noua Kia Optima va fi disponibilă cu o selecţie de trei propulsoare, toate pe benzină – unul de 2,4 litri cu 185 CP, unul de 2,0 litri turbo cu 247 CP şi unul de 1,6 litri turbo cu 178 CP. Deocamdată nu ştim detaliile despre motorizările ce vor fi oferite în Europa, dar vom actualiza acest articol atunci când vom avea noutăţi.